Digitale aanslag MijnOverheid
Alle gemeenten van de Samenwerking Belastingen Walcheren en Schouwen-Duiveland zijn aangesloten op de Berichtenbox van MijnOverheid. Als u zich aanmeldt voor de Berichtenbox, krijgt u een persoonlijke digitale brievenbus. Overheden die u daarvoor toestemming geeft, sturen dan hun post naar u via de Berichtenbox. U ontvangt een e-mail als er post voor u klaar staat. U logt in met uw DigiD.
Afmelden voor de Berichtenbox
- Ga naar mijnoverheid.nl
- Log in met DigiD
- Ga naar instellingen
- Ga naar gemeenten
- Vink de gemeente uit waar u geen digitale post van wilt ontvangen
Wat merkt u van de Berichtenbox?
Bent u niet aangemeld bij Berichtenbox? Of bent u wel aangemeld, maar heeft u niet aangevinkt dat wij u via Berichtenbox post mogen sturen? Dan verandert er voor u niets. U ontvangt onze brieven en onze belastingaanslag dan gewoon via de post.
Heeft u wel aangevinkt dat uw gemeente de post digitaal naar u mag sturen? Dan ontvangt u digitaal via de Berichtenbox:
- de gemeentelijke gecombineerde aanslag
- de (eventuele) aanmaning gemeentelijke belastingen.
Alle andere post blijft bezorgd worden via de post:
- een uitspraakbrief op het bezwaar
- een aangifteformulier
- een aankondigingsbrief
- een betalingsregeling
Krijgt iedereen een digitale aanslag?
Nee. Alleen de mensen die zich hebben aangemeld en een vinkje hebben gezet bij hun gemeente.
Krijgt u ook andere post van de gemeente via de Berichtenbox?
Gemeenten bepalen zelf of ze meer gemeentelijke post gaan versturen via de Berichtenbox.