Ontdek MijnOverheid: Uw Persoonlijke Digitale Loket

Wist u dat u eenvoudig uw belastingzaken online kunt regelen via MijnOverheid? Dit is uw persoonlijke digitale loket waarin u belastingaanslagen, berichten en andere belangrijke documenten van de overheid kunt bekijken.

Hoe werkt het?

  1. Ga naar www.mijn.overheid.nl.
  2. Log in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag deze eenvoudig aan via www.digid.nl.
  3. Activeer uw Account (dit doet u middels het invullen van uw e-mail adres)
  4. Uw ontvangt per mail een unieke code (vul deze in en druk op volgende)
  5. Selecteer de organisaties waarvan u de post Digitaal in Mijnoverheid wilt ontvangen:
    • Gemeente Middelburg
    • Gemeente Schouwen-Duiveland
    • Gemeente Vlissingen
    • Gemeente Veere
  6. Klik op ‘Opslaan’
  7. Controleer onder ‘Persoonlijke gegevens’ of uw gegevens kloppen
  8. Controleer onder instelling of de juist organisaties zijn aangevinkt en of u heeft aangevinkt dat u bericht ontvangt als er een bericht voor u klaar staat.

Door MijnOverheid te gebruiken, ontvangt u de gemeentelijke belastingen digitaal en heeft u altijd overzicht over uw lopende zaken.

U heeft al een account maar ontvangt geen post via Mijnoverheid?

Heeft u al zich al aangemeld maar ontvangt u uw belastingaanslag van uw gemeente nog niet via Mijn overheid, zet dan een vinkje bij de gemeente waarvan u digitaal uw post wilt ontvangen.

  1.  Ga naar www.mijn.overheid.nl.
  2. Log in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag deze eenvoudig aan via www.digid.nl.
  3. Ga naar ‘Instellingen’
  4. Scrol  naar ‘Organisaties Berichtenbox’ / ‘Gemeenten’ en zet een vinkje bij de gemeente waar u woont. Let op: U moet niet zoeken bij ‘Samenwerkingsverbanden’.  
  5. Daarna klikt u op ‘Berichtenbox’ om post van uw gemeente en de belastingdienst te lezen.
  6. Controleer onder ‘Persoonlijke gegevens’ of uw gegevens kloppen.