Ontdek MijnOverheid: Uw Persoonlijke Digitale Loket
Wist u dat u eenvoudig uw belastingzaken online kunt regelen via MijnOverheid? Dit is uw persoonlijke digitale loket waarin u belastingaanslagen, berichten en andere belangrijke documenten van de overheid kunt bekijken.
Hoe werkt het?
- Ga naar www.mijn.overheid.nl.
- Log in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag deze eenvoudig aan via www.digid.nl.
- Activeer uw Account (dit doet u middels het invullen van uw e-mail adres)
- Uw ontvangt per mail een unieke code (vul deze in en druk op volgende)
- Selecteer de organisaties waarvan u de post Digitaal in Mijnoverheid wilt ontvangen:
- Gemeente Middelburg
- Gemeente Schouwen-Duiveland
- Gemeente Vlissingen
- Gemeente Veere
- Klik op ‘Opslaan’
- Controleer onder ‘Persoonlijke gegevens’ of uw gegevens kloppen
- Controleer onder instelling of de juist organisaties zijn aangevinkt en of u heeft aangevinkt dat u bericht ontvangt als er een bericht voor u klaar staat.
Door MijnOverheid te gebruiken, ontvangt u de gemeentelijke belastingen digitaal en heeft u altijd overzicht over uw lopende zaken.
U heeft al een account maar ontvangt geen post via Mijnoverheid?
Heeft u al zich al aangemeld maar ontvangt u uw belastingaanslag van uw gemeente nog niet via Mijn overheid, zet dan een vinkje bij de gemeente waarvan u digitaal uw post wilt ontvangen.
- Ga naar www.mijn.overheid.nl.
- Log in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag deze eenvoudig aan via www.digid.nl.
- Ga naar ‘Instellingen’
- Scrol naar ‘Organisaties Berichtenbox’ / ‘Gemeenten’ en zet een vinkje bij de gemeente waar u woont. Let op: U moet niet zoeken bij ‘Samenwerkingsverbanden’.
- Daarna klikt u op ‘Berichtenbox’ om post van uw gemeente en de belastingdienst te lezen.
- Controleer onder ‘Persoonlijke gegevens’ of uw gegevens kloppen.